مزایای درب و پنجره دوجداره و سه جداره UPVC

مزایای درب و پنجره دوجداره و سه جداره UPVC

UPVC چیست ؟
UPVC مخفف کلمات (Unplas PolyVinyl Chloride) می باشد.  اصلی ترین ماده تشکیل دهنده پروفیل یو پی وی سی (PolyVinyl Chloride ) است .
این ماده حدود ۸۵ در صد ترکیب آمیره اولیه تولید پروفیل UPVC را تشکیل می دهد .
علاوه بر این ماده ، مواد افزودنی دیگری نیز جهت ایجاد خواص مورد نیاز به ترکیب اضافه می شود که عدم وجود آنها یا تغییر میزان بکار رفته در فرمولاسیون می تواند محصول نهایی ساخته شده را به شدت تحت تاثیر قرار دهد .
از مواد افزودنی می توان به شرح زیر اشاره کرد :
۱ – پر کننده ها Fillers
۲ – روانسازها Lubricants
۳ – تثبیت کننده های حرارتی Stabilizers
۴ – تثبیت کننده های رنگی
۵ – کمک فرایندها
۶ – مقاوم کننده ها در مقابل ضربه Impact Modifier
۱- بالاترین عایق حرارتی و بیشترین صرفه جوئی در مصرف انرژی
۲- بالاترین عایق صوتی و موثرترین نوع پنجره در کاهش آلودگی صوتی و ایجاد محیط آرام برای کار و زندگی
۳- کاهش تابش سرد
۴- مقاوم در برابر نیروی باد، باران و طوفان های شدید
۵- آب بندی کامل وعدم نفوذ آب بداخل در هنگام بارندگی های شدید
۶- درزبندی کامل و جلوگیری از ورود گرد و غبار و هوای گرم یا سرد
۷- موثر در حفظ محیط زیست وکاهش آلودگی هوا در اثر کاهش نیاز به روشن کردن وسایل گرما زای تولید کنندۀ دود و دی اکسید کربن و سوزنده اکسیژن
۸- جلوگیری از گرمایش زمین
۹- کاهش هزینه اولیه خرید تاسیسات سرمایشی و گرمایشی به دلیل نیاز به خرید تاسیسات کوچکتر و وجلوگیری از اتلاف فضا برای قراردادن تاسیسات حجیم تر
۱۰- کاهش هزینه انرژی واستهلاک تاسیسات سرمایشی و گرمایشی
۱۱- ایجاد محیطی تمیز و شاداب در خانه و محل کار با جلوگیری از ایجاد دود و کاهش اکسیژن در اثر استفاده از کمتر از وسایل گرمازا
۱۲- ایجاد عمر بیشتر برای رنگ اطاق و پرده ها و مبل و فرشها در اثر شستشوی کمتر
۱۵- حفظ محیط زیست در اثر کاهش استفاه از مواد شویند
۱۶- مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش UV وجلوگیری از انتقال آن به داخل خانه با استفاده از شیشه های خاص وحذف اثرات مخرب این اشعه
۱۷- امکان ایجاد طرح های مختلف هندسی و خم مطابق با معماری ساختمان
۱۸- استحکام بالا به دلیل شکل هندسی خاص پروفیلUPVC
۱۹- پایداری و عمر بالا و حتی قابلیت استفاده مجدد پس از تخریب و نوسازی
۲۰- پایداری و ثبات رنگ در شرایط مختلف محیطی
۲۱- خود رنگ و بدون نیاز به مواد نگهدارنده و براق کننده وعدم نیاز به سرویس های مکرر(تعویض، نقاشی و…)
۲۲- نظافت آسان
۲۳- بهداشتی و مانع از نفوذ حشرات و میکروبهای بیماری زا
۲۴- امکان نصب پنجره بعد از نماکاری و رنگ آمیزی داخل ساختمان
۲۵- امکان نصب پرده و توری های خاص و زیبا
۲۶- غیرقابل اشتعال
۲۷- حفاظت از محیط زیست از طریق بازیافت و استفاده در صنایع دیگر
۲۸- نصب آسان
۲۹- عدم تغییر شکل و ایمنی مضاعف به دلیل استفاده از ورقهای گالولنیزه در داخل خانه های پروفیلUPVC
۳۰- ایمنی بالا به دلیل استفاده از یراق آلات چندین زبانه ای
۳۱- تنوع در طرح و نوع بازشوها و قابلیت باز شدن به صورت های گوناگون مورد نیاز فضاهای مختلف ساختمان
۳۲- قابلیت استفاده از روکش های رنگی طرح دار برای دکوراسیون ها و سلیقه های مختلف
۳۳- ایجاد سبک سازی ساختمان و مقاوم در برابر زلزله
۳۴- غیر قابل پوسیدگی و زنگ زدگی و مقاوم در برابر عوامل خورندگی (اسید ها و بازها) و مواد شیمیایی
۳۵- مقاوم در برابرهر گونه شرایط آب و هوایی و بهترین گزینه برای استفاده در مناطق ویلایی و مرطوب
۳۶- امکان نصب توری ، حفاظ ، کرکره و پرده های زیبا و خاص
۳۷- جلوگیری از ایجاد میعان و عرق بر سطح شیشه و کاهش دید بیرونی
۳۸- امکان استفاده بیشتر از فضاهای نزدیک به پنجره ها در طول سال با جلوگیری از ورود هوای گرم یا سرد یا با جلوگیری از تابش گرم و سرد از طریق پنجره ها
صرفه جوئی در مصرف انرژی به کمک درب و پنجره های دو یا سه جداره یو پی وی سی
با توجه به اعلام تحقیقات سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در ایران در حدود ۴۵% از اتلاف انرژی از طریق پنجره های صورت می گیرد.
در صورتیکه در زمستان به قاب پنجره و شیشه آن دست بزنید خواهید دید که سرد است و این دلیل تبادل حرارتی بین قاب پنجره و شیشه با فضای بیرون است.
با استفاده از پنجره UPVC و شیشه دو جداره تبادل حرارتی از طریق پنجره به حداقل ممکن خواهد رسید.
تعداد جداره های شیشه، وجود گاز خنثی در جدار میانی آنها و نحوه مونتاژ شیشه و پنجره دوجدره در میزان عایق حرارتی آن موثر است.
ایجاد محیطی آرام با پنجره های دویا سه جداره یو پی وی سی
میزان آلودگی صوتی در شهرهای بزرگ ۸۰-۷۵ دسی بل و در شهرهای کوچک ۵۵ دسی بل می باشد.
وجود کانالهای خالی در میان پروفیلهای UPVC علاوه بر سبک تر کردن وزن باعث می گردد پروفیل پنجره عایق بهتری باشد و از انتقال صداهای محیط خارج به فضای داخلی جلوگیری نماید.
با استفاده از شیشه های دوجداره و سه جداره در پنجره های UPVC و استفاده از چندین درزگیر لاستیکی در ساختار پیچیده پروفیل، پنجره های مزبور علاوه برعایق حرارتی ، عایق صوتی بسیار خوبی نیز می شوند و مانع از تبادل صوتی محیط داخل به بیرون و انتقال آلودگی های صوتی محیط بیرون به داخل خواهند شد.
پنجره یوپی وی سی پنجره ای زیبا و مطابق با نما یا دکوراسیون داخلی شما
پروفیل های UPVC به دلیل خصوصیت Thermoplastic (گرمانرم) ، قابلیت جوش پذیری داشته و با بهره مندی از ماشین آلات پیشرفته ساخت و مونتاژ ، پنجره های UPVC  با اشکال پیچیده، منحنی، زاویه دار، خم و … قابل تولید می باشند و با کلیه طرح های معماری مدرن و کلاسیک سازگار هستند. در عین حال با استفاده از پروفیل های لمینیت می توان این پنجره ها را به صورت رنگی، طرح چوب از سوی نمای داخل یا خارج، درآورده و یا حتی می توان با استفاده از پروفیل های آلومینیومی، این پنجره ها را با نمای خارجی آلومینیوم تولید کرد.
پنجره های UPVC، پنجره های سازگار با فضا و محیط خانه
با برخورداری از انواع یراق آلات متنوعی که در تولید پنجره های UPVC قابل استفاده اند، امکان باز شدن پنجره در اشکال مختلف مایل (  Tilt)، چرخشی (  Turn)، کشویی (Sliding  )، دو لنگه (French )… و نیز اشکال ترکیبی و چند حالته از جمله Tilt & Turn،Lift-Sliding، Tilt-Sliding ( فولکس واگنی )،Lift-Sliding،Slide-folding(آکاردئونی) و … جهت سازگاری با سلیقه و نیاز طراح و مصرف کننده فراهم آمده است.
پنجره های UPVC، پنجره های با عمر بالا
UPVC بنا بر خصوصیات ذاتی خود، در مقابل بسیاری از عوامل فرساینده طبیعی و شیمیائی مقاومت بسیار خوبی از خود بروز می دهد و این خصوصیات ، استفاده از پنجره های UPVC  را در محیط های شیمیائی و صنعتی حائز اهمیت می سازد. پنجره های UPVC  از زنگ زدگی، خوردگی و تاثیرات مخرب رطربتی ، بارانهای اسیدی و حشرات موذی از قبیل موریانه، سوسک و… نیز مصون می باشند. ماندگاری وعمر مفید بسیار بالا حتی استفاده مجدد این پنجره ها را پس از تخریب و نوسازی نیز میسر می سازد .
پنجره های UPVC، پنجره های همیشه نو
پنجره هایUPVC  در شرایط مختلف جوی منجمله در مناطق بسیار سرد سیر،  در مناطق گرمسیر ، در برابر باد و باران های اسیدی و نمکی، در برابر آبهای شور و در محیط های مرطوب و شرجی مقاوم بوده و آثاری همچون پوسیدگی  در آنها ایجاد نمی شود.
پنجره های UPVC، پنجره های تمیز
از خصوصیات سطحی درب و پنجره های UPVC آنست که قابلیت تولید در رنگ های مختلفی را داشته و در عین حال به سادگی به کمک محلول های شوینده خانگی و آب تمیز می شوند و بر خلاف پنجره های چوبی و آلومینیومی خش را در سطح  خود نشان نداده و بنابراین نیاز به هرگونه جلا و رنگ آمیزی و تعمیرات دوره ای ندارد. این خصوصیت از دیدگاه زیبائی و افزایش جلوه بنا نیز حائز اهمیت است . ضمن آنکه هزینه های رنگ آمیزی اولیه نیز در این پنجره ها به کلی حذف می شوند ودر صورت تقاضای مشتری، پروفیل پنجره می تواند به صورت رنگی تولید شود.
پنجره های UPVC، پنجره های بهداشتی
با توجه به  خصوصیت UPVC ، رشد باکتری ها و میکروبها در پنجره های UPVC واقع در محیط های میکروبی، بسیار محدود است و حشرات موذی قادر به تخریب و لانه گذاری در آن نمی باشند . این ویژگی، استفاده از آنرا در محیط های بیمارستانی،  کارخانجات صنایع غذائی و محیط های آزمایشگاهی در اولویت قرارداده است.
پنجره های UPVC، پنجره های نفوذ ناپذیر
با در نظر داشتن آلودگی های نگران کننده هوا و محیط های غبار آلود شهری کشور ما و نیز در مناطق بیابانی ،  پنجره هایUPVC با ساختار ویژه خود،  مانع بسیار خوبی در برابر انتقال ذرات غبار و آلاینده ها می باشند.
در عین حال نفوذ ناپذیری این پنجره ها باعث می شود، هنگام شست و شو از خارج و یا بارندگی های شدید، آب به داخل ساختمان نفوذ ننماید.
پنجره های UPVC، پنجره های سبک و مقام
استفاده از قوطی های گالوانیژه در ساختار چند حفره ای پروفیل های UPVC،  موجب شده این محصولات در عین سبکی ،  از استحکام و مقاومت مکانیکی کافی برخوردار باشند و با ایجاد مقاومت کافی در برابر باد و طوفان مانع ازایجاد لرزش و اصوات مزاحم شوند.
پنجره های UPVC، پنجره های ایمن
یکی از خصوصیات پنجره های UPVC امکان استفاده از یراق آلات ویژه و متنوع در آنهاست . یکی از انواع این یراق آلات ، گونه های ضد سرقت آنها می باشد که به ویژه در ساختمان های ویلائی مورد توجه می باشند.
پنجره های UPVC، پنجره های غیر قابل اشتعال
از جمله خصوصیات UPVC  آن است که دمای شروع به ذوب شدن آن C)°۳۸۵) و بالاتر از دمای احتراق چوب C)°۲۶۰) است اما بر خلاف چوب در زمان احتراق به یک منبع آتش زا تبدیل نشده و موجب توسعه و انتقال حریق نمی شود .
پنجره های UPVC، پنجره های بازیافت شونده
UPVC  نیز همچون اغلب محصولات پلیمری دیگر، قابل بازیافت می باشد. در مرحله تولید پنجره نیز می توان ضایعات و بریده های غیر قابل استفاده پروفیل UPVC را جهت بازیافت مجدد در صنایع دیگری استفاده کرد.
پنجره های UPVC، پنجره های مقاوم در برابر اشعه خورشید
به علت به کارگیری مواد مقاوم در برابر اشعه های آفتاب و تغییرات آب و هوایی، پنجره های UPVC در برابر عوامل خارجی مانند تغییرات شدید دما و اشعه خورشید دچار تغییر رنگ، فساد شیمیایی، پوسیدگی و ساییدگی نمی شود.
پنجره های UPVC، پنجره های مقاوم در برابر بارانهاو عوامل اسیدی و بازی
پنجره های UPVC در مقابل  بسیاری از اسیدها و بازها بسیار مقاوم هستند و خورده یا پوسیده نمی شود.
پنجره های UPVC پنجره های مقرون به صرفه یا اقتصادی
با وجودی که هزینه ساخت پنجرۀ دوجداره یو پی وی سی از سایر انواع پنجره های دوجداره پایین تر می باشد به علت دارا بودن بالاترین ضریب عایق دمایی موجب استفاده کمتر از وسایل گرمایشی و سرمایشی در ساختمان شده و منجر به کاهش هزینه های مصرفی این نوع وسایل نیز می شود.
پنجره UPVC پنجره عایق در مقابل الکتریسته
جریان برق از پروفیل یو پی وی سی عبور نمی کند.
قابلیت بازسازی پنجره های قدیمی با پنجره UPVC پنجره
با استفاده از پروفیل های بازسازی یو پی وی سی،  به راحتی می توان پنجره های قدیمی را  بدون نیاز به تخریب بازسازی کرد.
قابلیت استفاده از یراق آلات مطمئن و بادوام در پنجره های UPVC
دراین پنجره ها انواعی از یراق آلات وجود دارند که به گونه طراحی شده اند که سرتاسر پنجره را احاطه کرده و از چهار جهت پنجره را قفل نموده و به راحتی رگلاژ می شوند. این یراق آلات علاوه بر استحکام زیاد، در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم بوده و به مرور زمان کیفیت خود را از دست نخواهد داد.
پنجره UPVC پنجره تنها پنجره یکپارچه و بدون درز
سیستم یکپارچه جوشکاری شده در گوشه ها باعث عدم وجود درزهای ناقل صدا و گرد و خاک در این پنجره ها می شود .
در ضمن اینکه وجود درز در پنجره ها امکان شروع تخریب پنجره ها از این محلها را در انواع دیگر پنجره ها میسر می سازد.
مانع از نفوذ باران و آب و جلوگیری کننده از ازبین رفتن دیوارهای داخلی مجاور با پنجره
با استفاده از نوارهای آب بندی در اطراف  چهار چوب و قسمت باز شوی پنجره و همچنین عایق بندی دور پنجره در محل همجواری با دیوار ساختمان ،پنجره UPVC مانع از نفوذ آب های حاصل از بارش و شستشوی پنجره به داخل ساختمان می شود. همچنین ایجاد شیارهای تخلیه آب بر روی فریم، باعث هدایت آب های وارد شده به پنجره به بیرون می شود.
پنجره های UPVC پنجره های حافظ محیط زیست
پروفیل یو پی وی سی در مقایسه با سایر مصالح به کار رفته در ساخت و ساز قابلیت بازیافت ۱۰۰%  و برگشت به عرصه تولید برای محصولات پایین دستی پتروشیمی را دارد، از این رو پنجره های یوپی وی سی پنجره های حافظ محیط زیست ارزیابی شده اند.
امکان نصب توری ، کرکره و حفاظ و پرده های خاص در پنجره های UPVC
پنجره های ساخته شده از پروفیل یو پی وی سی امکان نصب توری و پرده را جهت جلوگیری از ورود حشرات موذی به داخل ساختمان و رفع مشرفیت و ورود نور مزاحم ایجاد می کند . در میان دوجداره شیشه این پنجره ها می توان حفاظ یا کرکره نیز تعبیه نمود .
جلوگیری از نفوذ هوا گرم یا سرد (Air Infiltration)
پنجره های یو پی وی سی علاوه براینکه عایق بوده و مانع انتقال حرارت می شوند ؛ بدلیل وجود لاستیکهای متعدد و درزبندی کامل موجب می شوند تا از ورود نسیم سرد در زمستان و نسیم گرم در تابستان به داخل جلوگیری شود . در نتیجه امکان رسیدن به شرایط مطلوب حرارتی با صرف انرژی کمتر قابل حصول می شود .
کاهش آلودگی محیط زندگی با استفاده از پنجره های UPVC
ورود هوا ، آب ، گردو غبار، رطوبت ، بوهای نامطبوع و … میتواند مضرات بسیاری برای افراد ساکن در ساختمان به همراه داشته باشد . این آلودگیها علاوه بر افزایش هزینه های درمانی خانواده هزینه های نظافت و پاکیزگی شامل :
آب ،برق ، مواد شوینده ، تعویض لوازم منزل و سایر موارد را بشدت تحت تاثیر قرار خواهد داد . همچنین استفاده بی رویه از مواد شوینده می تواند صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست و منابع آب زیرزمینی وارد نماید . استفاده از پنجره های یو پی وی سی بدلیل درزبندی کامل از ورود آلودگیهای یاد شده به داخل ساختمان به میزان بسیار زیادی جلوگیری نموده و هزینه های مربوط به آن را کاهش می دهد .
جلوگیری از تابش سرد یا گرم با پنجره های UPVC
تابش سرد از سطوح عاملی است که می تواند موجب سلب آسایش حرارتی گردد . در واقع هر سطحی دمایی که دارد را به محیط تابش می کند . یعنی اگر در مقابل سطح یخ با دمای صفر درجه قرار بگیرد دمایی را که احساس خواهید کرد ترکیبی است از دمای هوا و دمای یخ ، که موجب می شود فرد ، دمایی تقریبا نصف دمای هوا را احساس کند . برای مثال اگر دمای هوا در آن لحظه ۲۶ درجه سانتیگراد که دمای نسبتا گرمی است باشد آن را ۱۳ درجه یعنی سرد احساس خواهد کرد . همین اصل در پنجره ها نیز رخ می دهد به این دلیل که پنجره های آهنی با شیشه یک جداره دماهای بیرون را به راحتی به داخل منتقل می کنند و برای مثال در دمای ۵- درجه هوای بیرون دمای سطح شیشه در داخل به حدود صفر می رسد و در نتیجه مسئله مشابه ایستادن مقابل یک سطح یخ رخ می دهد ، عکس این مسئله در تابستانهای گرم نیز تکرار می شود که خود موجب اتلاف شدید انرژی می گردد زیرا به ازای هر یک درجه تغییر درجه حرارت داخل مصرف انرژی ساختمان ۶% افزایش می یابد . این بدان معنی است که در صورت تغییر ۵ درجه ای دمای داخل ۳۰% مصرف انرژی بیشتر می شود . در صورت استفاده از پنجره های یو پی وی سی که دارای شیشه های دو جداره با فاصله پر شده از گاز آرگون باشند ، دمای سطح شیشه داخلی و پروفیلها تقریبا با دمای هوای اتاق برابری می کند. در نتیجه احساس حرارتی مطلوبتری در تابستان و زمستان برای ساکنین که گاها در مجاورت پنجره ها نیز قرار دارند ایجاد می شود .
دلایل محبوبیت پنجره های UPVC
اگر در خیابان های حومه انگلستان قدم بزنید، متوجه خواهید شد که در ساخت اغلب خانه ها از در و پنجره های UPVC استفاده شده است. حال آن که حدود پنجاه سال پیش در همان خیابان ها هیچ در و پنجره ای از جنس UPVC وجود نداشت.
پروفیل UPVC  که از دهه ۱۹۶۰ به بعد در ساختن در و پنجره مورد استفاده قرار گرفته است، در بیست سال اخیر در انگلستان محبوبیت واقعی خود را پیدا کرده است تا جایی که امروزه در ساخت بیش از ۸۵% از پنجره های جدید و نیز جایگزینی پنجره های قدیمی به کار می رود.
با نگاهی به ویژگی های UPVC می توان به سادگی علت محبوبیت آن را دریافت.
پنجره های UPVC بسیار با دوام هستند با طول عمر حداقل ۳۵ سال که به مراتب بیشتر از طول عمر پنجره های قدیمی و سنتی می باشد. همچنین در برابر عوامل جوی، اشعه ماوراء بنفش و بسیاری از اسیدها مقاوم هستند، نیاز به حفاظت و نگهداری خاصی ندارند و با مواد پاک کننده مناسب به آسانی تمیز می شوند اما پنجره های قدیمی اعم از چوبی و فلزی تقریباً  هر دوسال یک بار نیاز به رنگ آمیزی دارند تا از تغییر رنگ، خمیدگی، پوسیدگی و زنگ زدگی محفوظ بمانند.
از لحاظ ظاهری، پنجره های UPVC با طرح ها و رنگ های متنوع، در نمای ساختـمان های مدرن زیبایی فوق العـاده ای ایجاد می نمایند. با وجود گله مندی صاحبان خانه های سنتی از این موضوع که این پنجره ها درمنازل آن ها چشم انداز خوبی ندارد.
پنجره های UPVC بازده انرژی منازل را به طور محسوسی بهبود می بخشند و در افزایش امنیت منازل نقش به سزایی ایفا می کنند. علاوه بر این، به دلیل استفاده از گالوانیزه در ساختار پروفیل های UPVC، از استحکام بالایی برخوردار هستند و به علت به کار گیری نوارهای آب بندی لاستیکی، از ورود هرگونه آلودگی محیطی به داخل ساختمان جلوگیری به عمل می آورند.
امروزه امنیت منازل و حفاظت در مقابل ورود عوامل مزاحم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در و پنجره های UPVC با داشتن قفل هایی که در چندین نقطـه تعبیه شده اند، بسیار ایمـن تر از پنجـره های قدیمی می باشند.
با نصب در و پنجره های UPVC با شیشه دو و چند جداره اتلاف گرمایی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت که در کاستن دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ای جهت حفظ زمین برای نسل های آینده بسیار مؤثر خواهد بود.
اگر در محلی ممـلو از ساختمان یا در مرکز شهـری شلوغ زندگی می کنید که صداهای ناهنجار باعث آزارتان می شود، باید بدانید که پنجره های UPVC  با شیشه های دو و چند جداره، نه تنها دارای خاصیت عایق دمایی هستند، بلکه از ورود سر و صدا به داخل منازل نیز جلوگیری به عمل می آورند. این پنجره ها به دلیل امکان استفاده از یراق آلات (تک حالته، دو حالته، کشویی، بازشو افقی، عمودی و …) قابلیت باز و بسته شدن در جهات مختلف را دارند.
سهولت نصب ، تنوع در طرح و رنگ، استقامت فیزیکی و پایداری در برابر شرایط جوی مختلف، همچنین قابلیت بازیافت پی وی سی از  دیگر عواملی هستند که موجب رشد این صنعت شده اند. امروزه در کشورهای اروپایی بیش از ۷۰ درصد سهم بازار درب و پنجره متعلق به UPVC است .
پنجره های UPVC  با استفاده از پروفیل های بازسازی به راحتی امکان جایگزینی با پنجره های قدیمی را بدون نیاز به تخریب دارا هستند.
موارد یاد شده تنها بخشی از مزایای در و پنجره های UPVC هستند. بنابراین اگر هنوز در و پنجره های منازل خود را تعویض نکرده اید، با در نظر گرفتن نکات فوق، هرچه سریع تر به انجام این کار مبادرت نمایید.

 

حتما ببینید

در

تفاوت در و پنجره دوجداره و سه جداره چیست؟

معرفی انواع پنجره های دوجداره و سه جداره امروزه تقریبا همگی میدانیم که در و …

۲ نظر

  1. Levitra Angebot Is Cephalexin A Quinolone Antibiotic Buy Amoxicillin For Pet Without Prescription viagra Domperidone From Sweden Toronto Purchase Diflucan Online No Prescription

  2. Direct Progesterone Strep B Treatment With Amoxicillin online pharmacy Cialis Tadalafil Ligne Levitra 10mg Rezeptfrei Kaufen

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

پنجره دوجداره آلفاتٍک نمایندگی هافمن رشت وگیلان